28 червня 2019 р.

Топ-5 фільмів з ефектом червоної пігулки


Рівень:


Днями покопався у своїх спогадах та вирішив скласти невелику підбірку кінострічок, які так чи інакше підвели мене до миті чоловічого прозріння та прийняття гіркої істини про міжстатеві стосунки. Рекомендую цей дайджест усім, хто шукає щось цікаве не тільки для приємного перегляду, але й для подальшого обміркування переглянутого. Я не є професійним кінознавцем чи кінокритиком, тому мій рейтинг має виключно суб’єктивний характер. Буду вдячний, якщо ви доповните цей перелік назвами інших стрічок у коментарях 👇👇👇. 😉 А наразі пропоную розслабитися та повести найближчі пару годин із задоволенням та користю. Отже, поїхали! 🎬
5. БІЛА МАСАЇ

Оригінальна назва: Die weiße Massai
Жанр: драма, мелодрама, автобіографія
Режисер: Герміна Хунтгебурт
Країна: Німеччина
Рік: 2005
Тривалість: 131 хв
IMDb #: 0436889
Про що фільм (спойлер): Проводячи відпустку в Кенії зі своїм доволі непоказним бойфрендом, швейцарка Карола випадково перетинається з представником тубільного племені Масаї на ім’я Леміліан та втрачає від нього розум. Будучи безмірно закоханою, вона свідомо полишає звичне життя в комфортній Швейцарії та переїжджає до бідної й  наскрізь корумпованої країни, тільки щоб бути разом із коханим. Здавалося б, ось воно — жіноче щастя! Проте після одруження й народження дитини в парі наростає конфліктність, посилена несприйняттям місцевих звичаїв з боку Кароли. Закінчення історії доволі прогнозоване: героїня розлучається, забирає із собою доньку та повертається до Швейцарії.
Якщо абстрагуватися від контрасту культур, фільм прекрасний тим, що зображає типову долю білої жінки, яка отримала можливість самостійно вибирати чоловіків:
  • Дуже гарно показано, як високоранговий чоловік пробиває жінку на інстинкт щирого кохання буквально за пару секунд зорового контакту.
  • Під владою закоханості героїня не ставить об’єктові симпатій жодних умов, щоб бути разом (на кшталт «мене потрібно добиватися» чи «справжній чоловік повинен…»). Навпаки, вона сама жертвує звичним способом життя та комфортом, притаманним європейці.
  • З часом гормональний баланс героїні змінюється, закоханість притупляється й поволі зникає. Внаслідок цього вона намагається здійснити інверсію домінування та перетягнути ковдру в стосунках на себе. Її партнер, не будучи оленем, активно протидіє цьому. Виникає вибуховий конфлікт, за яким слідує розлучення та відбирання дитини матір’ю.
4. ЧУЖА

Оригінальна назва: Чужая
Жанр: кримінальна драма, бойовик
Режисер: Антон Борматов
Країна: Росія
Рік: 2010
Тривалість: 110 хв
IMDb #: 1653649
Про що фільм (спойлер): Екранізація книги українського письменника Володимира Нестеренка. Дія розгортається в Україні та Чехії початку буремних 90-х. Майстерно маніпулюючи чоловіками, головна героїня торує шлях від низів до самої верхівки кримінального світу…
У фільмі гарно показано, наскільки цинічною, холоднокровною та прагматичною може бути жінка в досягненні особистих цілей. Водночас якими би щирими не здавалися її чари, для неї вони — лише точний інструмент втілення свої мети, заради якої вона готова йти буквально по трупах. Горе тим чоловікам, які поведуться на спокусливі жіночі маніпуляції. Промовистим є порівняння героїні із самкою ксеноморфа. Існує версія, що в книзі та фільмі завуальовано зображене сходження Юлії Тимошенко на владний олімп. Що ж, будь-які трактування мають право на життя, поки їх явно не спростовано. 😇
3. ВОНА / EX MACHINA


Оригінальна назва: Her / Ex Machina
Жанр: фантастична мелодрама / науково-фантастичний трилер, психологічний трилер
Режисер: Спайк Джонз / Алекс Ґарленд
Країна: США / Велика Британія, США
Рік: 2013/2015
Тривалість: 126/108 хв
IMDb #: 1798709/0470752
Про що фільми (спойлер): Дві жанрово різні стрічки, об’єднані одним наративом. «Коли науково-технічний прогрес дійде до штучного відтворення жінки, нарешті буде розв’язано проблему особистого життя всіх несоціалізованих чоловіків!» (У першому фільмі зображено взаємодію з віртуальним жіночим інтелектом, у другому — вже із повноцінним андроїдом). Здавалося б, однозначна перемога! Проте що, якщо синтетична жінка отримає не тільки позитивні, але й усі негативні риси «шкіряної» самки Homo sapiens? Тоді життя її «юзера» перетвориться на суще пекло…
Якщо відкинути науково-фантастичну складову, обидві картини про те, до чого доводить чоловіча довірливість та невміння розпізнавати маніпуляції в жіночій поведінці. Як і в реальному житті, хепі-енду не буде. 😟
2. АНТИХРИСТ

Оригінальна назва: Antichrist
Жанр: драма, фільм жахів, містичний трилер
Режисер: Ларс фон Трієр
Країна: Данія, Німеччина, Франція, Швеція, Італія, Польща
Рік: 2009
Тривалість: 104 хв
IMDb #: 0870984
Про що фільм (спойлер): Давати власну інтерпретацію творіння від класика європейського артхаусу — справа невдячна, але все ж спробую. Що є одним з головних відкриттів чоловічого прозріння? Що жінка — ані разу не таке саме створіння, як ти, тільки в спідниці. Що її поведінка куди менше обумовлена логікою й куди більше — інстинктами. Іншими словами, жінка набагато ближча до дикої природи, аніж чоловік. Режисер пропонує власний теологічний погляд на цю істину та нагадує нам, хто є «князем світу цього». 👿 Оскільки у фільмі присутні жорсткі сцени тілесних тортур, не рекомендовано до перегляду людям із вразливою психікою для більшої атмосферності краще дивитися його самому, вночі, із вимкненим світлом.
1. ГНІЗДО ГОРЛИЦІ

Жанр: драма
Режисер: Тарас Ткаченко
Країна: Україна, Італія
Рік: 2016
Тривалість: 111 хв*
IMDb #: 3806596
* В Інтернеті зустрічається переважно вкорочена телеверсія тривалістю 101 хв. Коротша версія завершується відносним хепі-ендом, довша — більшим трешом і драматизмом.
Про що фільм (спойлер): Як кажуть, якщо хочеш щось надійно сховати, залиш це на найвиднішому місці. Режисер Тарас Ткаченко настільки явно й промовисто зобразив тотальне бл@дство серед українських жінок, що при цьому зумів відвести від себе всі звинувачення в сексизмі та жінконенависництві. Особисто мені цей фільм прорекламувала одна РзП, що побувала на закритому показі та захоплювалася, як точно в картині передані поневіряння середньостатистичної західноукраїнської жінки. Проте з погляду «червоної пігулки» стрічка охоплює купу виразок, притаманних кризі міжстатевих стосунків: окрім уже згаданого тотального бл@дства й меркантилізму, тут ви побачите й безхребетних чоловіків-оленів (у яких головний критерій успіху — щоб піпіська хата була більша, ніж у сусіда), і звинувачування чоловіка в зраді з боку дружини (той самий victim blaming), і сватання добропорядного хлопака до дівчини з чужим ембріоном під приводом, що «чужих дітей не буває».
Як я вже писав вище, режисер по суті поставив дзеркало перед хворим суспільством, яке побачило в ньому «свою тяжку долю». Водночас для прозрілого чоловіка аж надто очевидно, що герої стрічки самі винні в усіх своїх проблемах, які намагаються хоч якось розрулити з притаманним для українців трагізмом. І якщо «синьопігулковий» глядач може запідозрити, що режисер навмисно «очорнює» українську дійсність, я йому сміливо заперечу: «чорнуха» реального життя значно глибша, ніж будь-яке кіно!
Усім осмисленого кіноперегляду! 😉

2 коментарі:

  1. я еще добавил бы "Пыль"
    https://www.youtube.com/watch?v=yuqSXyN9d9M

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Цілком і повністю згоден. 👍 Я ще на трейлері просльозився з того, як достовірно зображена гіперопіка домінуючої бабулі над великолітнім онучком.

      Видалити